Een succesnummer van Renault, de serie ABJ, in dit geval een ABJ 3, besteld door de État maar in 1939 geleverd aan de het jaar daarvoor geformeerde SNCF, met in totaal zeventig zitplaatsen voor de passagiers. Er waren twee modellen aan voorafgegaan de ABJ 1 en ABJ 2. De ABJ 3 kreeg vanaf 1937 een V12-motor die 300 PK leverde, had een vierversnellingsbak, maar heel veel aandacht voor de werkomgeving van de bestuurder was er niet: de man zat kaarsrecht op een (te) klein stoeltje. Behalve in Frankrijk reden de ABJ 3's ook in Spanje bij de RENFE. Totaal werden er 124 exemplaren geproduceerd door Renault dat in 1922 zijn eerste autorails, de KA had afgeleverd aan Société Générale des Chemins de Fer Économique et du Département du Cher. Na de Tweede Wereldoorlog werd de bouw van ABJ's voortgezet, er zouden nog meer dan honderd volgen, waarvan een aantal exemplaren naar Spanje, Griekenland, Tunesië en de Franse kolonies in Afrika werd geëxporteerd. De maximumsnelheid van de afgebeelde ABJ 3 was 100km/u. en hij deed tot 1974 in het westen van Frankrijk dienst.