Voor een spoorwegliefhebber is een veelvoud aan materieel van een maatschappij subliem, voor de maatschappij zelf is het buitengewoon lastig, want voor al die verschillende voertuigen moet immers reservemateriaal voorhanden zijn. Het was dan ook een verademing toen onder nummer X-3800 vanaf september 1950 een grote serie autorails (X-3801 - X-4051) bij de SNCF in dienst kwam. De serie werd geleverd door drie bedrijven: Renault (dat ook het prototype bouwde), De Dietrich en de Ateliers de Construction du Nord de la France. De autorails kregen Renault- (type 517 of 565) en Saurermotoren, een vierversnelllingsbak, ze hadden een dienstsnelheid van 120 km/u. en konden bovendien gekoppeld rijden. Ze kregen een bijnaam, vanwege de asymmetrisch geplaatse bestuurderplaats, de kiosk, gingen ze al gauw "Picasso" heten. Alhoewel
ze in 1980 werden uitgerangeerd is een behoorlijk aantal bewaard
gebleven, dat dienst doet op diverse historische lijntjes in Frankrijk.