Je kon in de jaren dertig in Frankrijk als passagier in een van oorsprong Duits rijtuig getrokken door een van origine Pruisische P8 op reis zijn. Van de P8 reden in Frankrijk na de vrede van Versailles, toen Duitsland flink wat spoorwegmaterieel - en niet alleen aan Frankrijk - als herstelbetaling had moeten afstaan, 162 exemplaren, waarvan twintig exemplaren bij de PO.-Midi, een maatschappij die op 16 juni 1933 gevormd werd uit de Compagnie du Chemin de Fer de Paris à Orléans en Compagnie des Chemins de Fer du Midi en du Canal latéral à la Garonne. De P8 werd oorspronkelijk in Berlijn gebouwd in bijna 4000 stuks door de bekende fabriek Schwartzkopf. De personen- zowel als de bagagevoitures kwamen ook uit Duitsland. Het personenrijtuig draagt als registratie A2B5yfi 3285, het is dus een gecombineerd eerste en tweede klasse rijtuig met twee coupé's eerste klasse en vijf coupé's tweede klasse, het bagagerijruig heeft natuurlijk een registratie die begint met een D en heeft, dat concluderen we door de y, net als het personenrijtuig, een doorlopende gangpad.