Het bekendste voertuig, waarin in tandem gezeten werd, is natuurlijk de Messerschmitt "Kabinenroller". Oorspronkelijk in 1948 ontworpen door Fritz Fend als Fend "Flitzer" om uit de oorlog teruggekeerde beenloze krijgers van een "fahrbarer Untersatz" te voorzien en leverbaar zonder zowel als met motor (38 en 98cc). Uiteindelijk werden de fietswielen vervangen en kreeg het wagentje een 100cc Riedel-Immemotor. Fend ontwikkelde zijn "Flitzer" in 1952 tot een tweezitter die vanaf 1953 in de Messerschmittfabriek in Regensburg werd gebouwd, eerst met Fichtel & Sachs luchtgekoeldetweetactééncylindermotor met een inhoud van 173cc (KR 175), vanaf 1955 met een 191cc-motor (KR 200). De maximale snelheid was respectievelijk 78 en 90 km/u. Van de KR 175 zijn zo'n 10.000 exemplaren gebouwd. In 1956 onstonden geldproblemen, de fabriek in Regensburg werd losgemaakt van het Messerschmittconcern en ging onder leiding van Fritz Fendt "Fahrzeug- und Maschinenbau GmbH Regensburg (FMR)" heten. Van de KR 200 zijn tot 1962 ongeveer 40.000 exemplaren gefabriceerd.