Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn wanneer Peugeot zo'n vijfenzeventig jaar geleden zijn energie niet had gestoken in de ontwikkeling en bouw van naoorlogse benzineauto's, maar de electrische V.L.V. had uitgebouwd tot een volwaardige automobiel? Ongetwijfeld waren andere fabrieken gevolgd en het gekrakeel over luchtvervuiling en klimaatverandering lag inmiddels ver achter ons. Mildé-Kriéger en Stela waren waarschijnlijk bekende Franse merken. Maar het is anders gelopen, zodra de benzine weer stroomde werd de verbrandingsmotor in ere hersteld. Soms kwam die motor terecht in een eveneens tijdens de Tweede Wereldoorlog ontwikkeld voertuig: een trapauto of beter een fietsauto, zoals de Vélocar. Charles Mochets eerste creatie met pedalen reed trouwens al in 1935. Na de oorlog kreeg het voeruig de naam van zijn bouwer en een motor, eerst een 100cc, later ook een 125cc, bovendien werden de modellen sierlijker. De zwanenzang van Mochet kwam op de Parijse Salon in october 1953 met een door Antem gebouwde carrosserie en een 750cc-motor, maar verder dan een prototype kwam het niet.