20.7.09

Bakfiets 2

Ik heb een prote reaksjes mogen ontvangen op ons schrijven over de bakfiets. Ons achternicht Janke Brouwer - Zondervan schreef uit Blaricum dat men in het Gooi omkomt van die apperaten en dat anders dan eren het de vrouwlui zijn die derop rijden. Overbeppezegster Minke Dijkstra uit Heiloo deed te weten doen dat er bij haar in de buren een elektrieske kinderbakfiets rondrijdt, zo'n kreng kost al 1500 grauwe euro's. Men moet er maar nocht aan hebben. Keimpe Keimpema die ik vandemorgen bij de slachter te midden kwam is voor zijn pakezeggers bezig met een krode met een motortje. Hij had nog een Solexmotor liggen, een krode had hij ook nog en nou denkt er, dat hij een nieuwe mode beginnen kan. "Als ik eerst maar een prototipe zien laten kan Ymkje", zei er, "en het valt in de smaak dan verkoop ik het ontwerp. Dan wil ik van elke verkochte krode 50 euro's, moest je eens zien hoe ik verrekte rijk word."

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule