Hij moest op een muur klimmen om de foto's te maken en kon daardoor de naam van de fabrikant van het voertuig niet achterhalen. Ik houd het op een O.M. (Officine Meccaniche) uit de jaren vijftig. O.M. leverde destijds o.a. voertuigen aan de Italiaanse politie en de driekleur voorop doet vermoeden dat het om zo'n oud politiebusje gaat. O.M., in 1918 voortgekomen uit het Züstconcern in Brescia, was eens een belangrijke Italiaanse autofabriek, die in de jaren twintig sucessen boekte o.a in de "24 Uren van Le Mans" toen het merk op de vierde plaats eindigde (zie foto met nummer 29), daarnaast speelde O.M. in de midtwintiger jaren in de Tripoli Grand Prix en in de Mille Miglia een belangrijke rol. Begin jaren dertig schakelde het bedrijf over tot enkel vrachtwagenproductie, waarna het in 1938 werd overgenomen door Fiat, dat het merk in 1975 liet verdwijnen.
3.6.19
O.M.
Hij moest op een muur klimmen om de foto's te maken en kon daardoor de naam van de fabrikant van het voertuig niet achterhalen. Ik houd het op een O.M. (Officine Meccaniche) uit de jaren vijftig. O.M. leverde destijds o.a. voertuigen aan de Italiaanse politie en de driekleur voorop doet vermoeden dat het om zo'n oud politiebusje gaat. O.M., in 1918 voortgekomen uit het Züstconcern in Brescia, was eens een belangrijke Italiaanse autofabriek, die in de jaren twintig sucessen boekte o.a in de "24 Uren van Le Mans" toen het merk op de vierde plaats eindigde (zie foto met nummer 29), daarnaast speelde O.M. in de midtwintiger jaren in de Tripoli Grand Prix en in de Mille Miglia een belangrijke rol. Begin jaren dertig schakelde het bedrijf over tot enkel vrachtwagenproductie, waarna het in 1938 werd overgenomen door Fiat, dat het merk in 1975 liet verdwijnen.