31.7.21

VAARWEL

Vijfentachtig en ingezetene van Bussum. Sinds twee jaar ben ik voor een deel de motoriek in mijn benen. kwijt, ben drie keer onder volledige narcose aan mijn rug  geopereerd, want daar huist het kwaad. Ik beweeg me met een rollator voort en wil ik naar het centrum dan gebruik ik een scootmobiel. Om mijn actieradius te  vergroten, want mijn wereld is wel erg klein, dacht ik over een brommobiel, zo'n vijfenveertigkilometerautootje met  een parkeerplaats voor  de deur. Voor familie, vrienden en bekenden ben ik invalide, een voor mijzelf moeilijk te accepteren feit, maar daar denkt de Gemeente Gooise Meren, waar Bussum onderdeel van is, anders over, want ik moet om een parkeerplaats voor mijn huis  te veroveren me door door Argonaut Advies in Utrecht à raison van 119,79 euro laten keuren. Een en ander wordt in een uitgebreid schriftuur duidelijk gemaakt. Ik citeer: "Een medische keuring kost € 119,79 inc.btw.; deze kosten zijn voor uw eigen rekening. Dit bedrag maakt u over op rekeningnummer N32RABO0314190724, t.n.v. Argonaut Advies te Utrecht.. Vermeld hierbij uw naam, BSN  en  telefoonnummer. Let op! U moet éérst  de kosten betalen, pas daarna wordt u opgeroepen voor het spreekuur. Het geld moet binnen 14 dagen na inlevering van het aanvraagformulier worden overgemaakt. Anders wordt het dossier gesloten en moet u opnieuw een aanvraag indienen." Dat ga ik, afgezien van de dreigende toon,  niet doen. Ik heb mijn invaliditeit met de nodige moeite aanvaard en wens die niet à  raison van € 119,79 door Argonaut Advies in Utrecht  te zien bevestigd. Dan maar in een door  de Gemeente Gooise  Meren opgedrongen gevangenschap en de wijde wereld vaarwel gezegd.