27.8.21

RACES

 


En dan praat ik nu met Hendrik-Jan Vensterbank, rechterhand van Prins Bernhard over de perikelen rond de races in Zandvoort. "Ja buitengewoon vejvejend, maaj eejst even iets tej vejuidelijking, ik ben de jechtejhand niet van de oude Pjins Bejnhajd, want die  ligt al  enige jajen in de Nieuwe Kejk in Delft, hij had  tjouwens, ovej auto's gespjoken, gjaag een pjaalgjaf willen  hebben van een majmejen Fejjaji, maaj dat bleek helaas onmogelijk. Ik ben de jechtejhand van de jonge Pjins Bejnhajd,  die medeigenaaj is van Zandvoojtse cijcuit en die nu voojdujend wojdt lastig gevallen dooh allejlei millieumalloten die de jaces niet  dooj willen laten gaan. Nu  is ej weej gesodemietej met ajtiesten, aan wie Pjins Bejnhajd gevjaagd had gjatis op tjeden. Toch een mooie jeclame vooj ze, zou ik zo zeggen, maaj nee, ze willen geld zien, dan vjaag ik me af waaj Pjins Bejnhajd zijn bjilmontuuj van moet betalen?"