14.3.22

Vliegen

 


Nu ik het automobilisme er aan heb gegeven, heb ik besloten te gaan vliegen, ook omdat de controlemogelijkheden in de lucht vele malen geringer zijn dan op de weg, een agent verschijnt  niet zomaar naast je met een stopteken. Ik  ben eergister per scootmobiel naar een nabijzijnd dorp gereden en heb op het industrieterrein aldaar, op de hoek van de Lambrizeringsdwarsstraat en de Plintsteeg,  een vliegtuig aangeschaft. Ik had de keus uit veel vliegtuigen, uiteindelijk is het een toestel  geworden van zo'n honderdtien jaar oud, waaraan  nogal wat spanten ontbreken, dus ben ik  gister begonnen met het slopen van de trap naar de eerste verdieping van mijn huis om daarvan onderdelen te kunnen vervaardigen. Ik  kan nu alvast een foto laten zien. De foto werd honderdtien jaar geleden gemaakt en toont het door mij aangekochte toestel met de  twee ontwerpers Baldur Briswick Hommerst thoe Roelofarendsveen (in het vliegtuig) en zijn broer Harmen Briswick Hommerts thoe Roelofarendsveen.