23.2.14

Rhythme

Eerder schreef ik over het blad Rhythme en de jaarlijkse poll. Mijn ingevulde poll heb ik in 1958 niet opgestuurd, om eerlijk te zijn, ik heb nooit een Rhythme-poll opgestuurd, maar die van 1958 ligt nu voor me en ik ga mijn buitenlandse favorieten even melden. Mijn favoriete big band was het orkest van Duke Ellington en omdat u vandaag - het is zondag -  toch niets anders te doen hebt: meteen maar een heel concert uit dat jaar, waarin Duke zelf de nummers aankondigt. Bij oude stijl orkest heb ik Wilbur de Paris ingevuld, hier met een uitzonderlijke solo op mondharmonica door drummer Wilbert Kirk, favoriete baritonsaxofonist was Cecil Payne (foto),  hier met Kenny Dorham op trompet in "Groovin' High" onder miscellaneous staat Cy Touff, een West-Coast-bastrompettist, hier vermoedelijk met Richie Kamuca op sax in "Tough Touff".