20.2.14

Vive la République 4

 
Inmiddels zijn alle viermotorige Bugatti-autorails de revue gepasseerd: de "Présidentiel", het enkelgelede en het dubbelgelede treinstel, maar er zijn nog drie andere types te melden: de WLG court, de WLG allongé en de WLG surallongé, alle met twee motoren. De court had een lengte van 19 meter 30, de allongé een lengte van 21 meter 37 en surallongé een lengte van 25 meter 33. De dertien type court werden in 1935 afgeleverd. Vijf aan de État, twee aan de A.L en zes aan de PLM, de achtentwintig type allongé vanaf september 1935  en in 1936. Achttien aan de PLM en tien aan de État. De zesentwintig type surallongé verlieten de fabriek in Molsheim vanaf eind 1936 tot in 1939.
Vijftien aan de État, één aan de A.L, tien aan aan de PLM en twee aan de in 1937 geformeerde SNCF. Ook met deze autorails werden records gebroken, een kersverse allongé deed op 16 december 1935 de 504 kilometer tussen Straatsburg en Parijs  - met Jean Bugatti (!) op de bok -  in drie en een half uur, d.w.z. met een gemiddelde snelheid van 140,65km/u.
In de jaren dertig rolden er heel wat bijzondere auto's uit de Bugattifabriek, maar zonder de productie van de autorails had Ettore het hoofd niet boven water kunnen houden.