13.2.10

Fusie

Bussum, het goyse dorp met geiwe, verzet zich tegen fusieplannen met Naarden, Muiden en Weesp en dus ontvang ik in mijn brievenbus van gemeentewege een folder met de vraag een petitie, met het doel die fusie te verijdelen, te ondertekenen. Nu zou ik me af kunnen vragen of mijn gemeentelijk belastinggeld niet beter gebruikt kan kunnen worden dan voor het drukken van een driekleurenkaart, maar ik ga dat niet doen. Ik heb niets tegen zo'n fusie: als West- en Oostdongeradeel met Dokkum kunnen samengaan, zie ik niet in waarom ik me tegen een samengaan van Bussum, Naarden, Muiden en Weesp moet verzetten. Inmiddels word ik aldus opgeroepen: "Laat zien en horen dat u deze fusie niet wilt! En houd 3 maart vrij voor een spetterende date!" Date? Net nu het Nederlands in de grondwet verankerd gaat worden? Ik heb waarachtig wel iets beters te doen.