3.9.16

Prachtig

Alida Bombardeitje-Fluym: “Hiermee open ik volgaarne de zitting van de Schoonheidscommissie Goyse Meren in haar nieuwe samenstelling, waarbij een speciaal woord van welkom voor ons nieuwe lid de heer Kleinbrötchen, die naar ik hoo….”
Arabella Pattefoon-Oorwurmpje (vanuit de deuropening): “Neem me vooral niet kwalijk  dat ik en de heer Karel Menobbel even storen, maar wij  zouden toch wel graag willen weten waarom wij zonder enig overleg uit de schoonheidscommissie zijn gezet.”
Alida Bombardeitje-Fluym: “Mevrouw, u hebt  hier niets te zoeken, u bent gedetacheerd op de afdeling hondenbelasting en de heer Menobbel hoort in het centrum rond te wandelen op zoek …”
Arabella Pattefoon-Oorwurmpje: “Waarom moeten ik en de heer  Menobbel plaats maken voor meneer Kleinbrötchen en waarom mogen Clovis Bakkeleier en Karel Grombauts  in de commissie blijven zitten?”
Alida Bombardeitje-Fluym: “Dat ga ik u nu meteen haarfijn uitleggen en daarna dient u spoorslags te verdwijnen anders licht ik zowel de burgemeester, mevrouw Barbeltje Gougiës, als de politie in over uw zeer ongewenste optreden hier! Zowel ik en de heren Bakkeleier en Grombauts hebben  onze sporen in de kunst verdiend. Over mij ga ik hier niet uitweiden, ik neem aan dat zulks genoegzaam bekend zal zijn, maar de heer Bakkeleier bezoekt ieder jaar het Amsterdamse Grachtenconcert en het Utrechtse Spoorwegmuseum, terwijl de heer Grombauts een fervent kijker is naar het televisieprogramma Kunsjt en Kitsch, alhoewel hij het zeer betreurt dat de uiterst vakkundige presentatrice is vervangen door een of ander jongmens, bovendien verzamelde de heer Grombauts in zijn jeugd voetbalplaatjes. Wilt u nu deze ruimte verlaten voordat ik voor u onplezierige maatregelen moet  gaan nemen!”
Arabella Pattefoon-Oorwurmpje (terwijl ze de deur sluit): “Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.”
Alida Bombardeitje-Fluym: “Zeer vervelend dergelijke storingen, maar nogmaals hartelijk welkom en ik heb begrepen dat jij Clovis weer een werkelijk fantastische versiering hebt kunnen vastleggen.”  

Clovis Bakkeleier: “Jawel, mevrouw Bombardeitje, ik heb kunnen vaststellen dat ook de spoorwegen van harte meewerken om de Goyse Meren mooier en leefbaarder te maken door hun auto’s zomaar op trottoirs te plaatsen, daarvoor krijgen ze een parkeerkaart mee van Pro Rail, u weet wel die organisatie die er voor zorgt dat geen dag voorbij gaat zonder ergens een railstoring, uit de foto blijkt dat Pro Rail niet alleen belangstelling heeft voor het spoor, maar ook voor de weg en dus heeft men mijns inziens wel  een pluim verdiend.”
Alida Bombardeitje-Fluym: “Ja zeker ik zal ze een felicitatiekaart doen toekomen namens  de Schoonheidscommissie Goyse Meren.”