5.9.16

Wonderschoon

Alida Bombardeitje-Fluym: "Op  deze vroege maandagochtend heb ik jullie bijeengeroepen, zoals ik gister jullie reeds heb uitgelegd, omdat wij vanochtend bezoek krijgen van onze burgemeester mevrouw Barbeltje Gougiës, die een ogenblik van haar kostbare tijd wenst te besteden aan de Schoonheidcommissie van onze gemeente Goyse Meren. Ik sprak haar gister meteen na de kerkdienst toen zij deze wens uitte en  heb jullie ogenblikkelijk gebeld en opdracht gegeven op pad te gaan om schoonheid vast te  leggen. Aan die opdracht hebben zowel de heer Bakkeleier als de heer Kleinbrötchen voldaan, alleen de heer Grombauts had mijn inziens een bijzonder vaag  excuus omdat hij zijn vrouw beloofd had pannenkoeken te gaan eten in een of andere gelegenheid in de buurt van Soest. Ik denk dat de heer Grombauts niet precies beseft wat een opdracht van mij  inhoud en dat aan deze opdracht dient  te worden voldaan!"
Kodde Grombauts: "Gister vierden we met mijn kinderen een kleinkinderen mijn vrouws verjaardag in de Lage Vuursche, dat was een maand geleden al  afgesproken en er waren meerdere tafels gereserveerd."
Alida Bombardeitje-Fluym: "Kijk eens Kodde, jij schijnt nog steeds niet te begrijpen dat dienst voor dergelijke grappenmakerijtjes gaat, ik zal je dus moeten voordragen om vervangen te worden  en ik ben al een zeer goede kandidaat, die wel begrip heeft voor mijn dienstopdrachten, op het spoor."
Kodde Grombauts: "O." 
Alida Bombardeitje-Fluym: "Goedemorgen mevrouw de burgemeester, wat fantastisch  dat u een ogenblik van uw kostbare tijd hebt kunnen vrijmaken om kennis te maken met het hechte team van de Schoonheidscommissie Goyse Meren. Dit zijn de heren Clovis Bakkeleier, Oscar-Kenneth Kleinbrötchen en Kodde Grombauts, alhoewel laatsgenoemde ons zeer binnenkort zal gaan verlaten. 
Barbeltje Gougiës: "Aangenaam kennis te maken heren, het doet mij bijster deugd dat u zo goed bezig bent om op te sporen hoe de inwoners van onze gemeente gezamenlijk zorgen voor de verfraaiing van de Goyse Meren."
Alida Bombardeitje-Fluym: "Jawel burgemeester, niets is de heren Bakkeleier en Kleinbrötchen te  veel. Gistermiddag waren  ze nog op pad en hebben zij  de volgende versieringen kunnen vastleggen. Daar is in  de eeerste plaats dit prachtige beeld van een glascontainer opgesierd met plastic emmerjes en enig tapijt. Schitterend zoals deze zaken rond de container zijn gedrapeerd.

Maar wat ik heel bijzonder vind is dit beeld want hebben we het  als we het over straatmeubilair hebben het niet  al te vaak over lantaarnpalen en zulks, doch dit schitterende commodeachtig voorwerp zomaar op een doorsneezondagmiddag te ontwaren draagt toch bij aan een gelukzalig gevoel. Dit is een echt kunstwerk!"
Barbeltje Gougiës: "Wat u zegt mevrouw Bombardeitje, de bewoners doen er alles aan om de gemeente op te sieren. Ik zou zeggen gaat u vooral door met uw goede werk. Goedemorgen."