14.11.17

Van der Blaf & Co. 8


Helaas heeft Van der Blaf mij op de terugweg van de koffie met appeltaart en slagroom gebeten. Hij was weer eens de bosjes ingestruind op zoek naar etenswaar toen hij met iets bruins in de bek eruit kwam, ik heb het, het leek wel een drolletje van een andere hond, ogenblikkelijk verwijderd, maar dat zinde meneer niet en toen beet hij. Ik heb nadat ik hem verteld had dat hij zich diep moest schamen niet meer tegen hem gesproken, ik laat mij niet in de luren leggen, ook niet door Van der Blaf, dan moet hij eerder opstaan want Van der  Blaf krijgt ruim voldoende voer en dient zich niet als de eerste de beste schooiende straathond te gedragen. Overigens blijkt uit dit voorval wel weer eens dat de mensen hun omgeving als een vuilnisbelt beschouwen en dat ik dan met de gebakken peren ga zitten. Waar ik me de laatste weken en misschien wel maanden vreselijk aan erger is dat er behalve viezigheid in de bosjes overal gebroken glas op straat ligt en ik ben daarom ontzettend bang dat Van der Blaf daarin trapt en zijn pootjes open raken, gelukkig kreeg ik van Martina Modderman,  een oude schoolvriendin die twee straten verderop woont, de goede raad in  Amerika hondeschoentjes te bestellen en die kwamen  vanochtend met de UPS, ik heb er meteen maar sokjes bijbesteld, want dat staat netter, maar Van der Blaf wil niks van sokken en  schoeisel weten en begon er meteen aan te knagen, het is ook  nooit goed: doe je de hond goed, dan blaft hij of iets dergelijks. Nu kan ik die schoentjes met tweecomponentenlijm wel aan zijn voetzolen vastplakken, maar ik denk dat Van der Blaf dan uitslag of zweetpootjes krijgt en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Soms denk ik wel eens dat mijn man, die vijf jaar geleden gecremeerd is, gelijk had,  hij wilde vanwege de zorg geen hond en dan heb ik het nog niet eens over de kosten.
Bart Bakker, de slager heeft trouwens mijn telefoonnummer gevraagd, gewoon vanwege de gezelligheid om nog eens te kunen afspreken. Ik heb dat nog niet met Van der Blaf overlegd, maar ik veronderstel dat hij het wel goed zal vinden.