28.9.18

Afgeluisterd

In het partijbureau
Flora: "Hartelijk welkom allemaal, zoals jullie in mijn email hebben kunnen lezen is deze vergadering speciaal geagendeerd om nog eens te benadrukken dat de vergrijzing van ons land tot nu toe in de door ons uitgedragen politiek te weinig aandacht heeft gekregen. Vergrijzing is een probleem en voordat andere partijen met dat probleem aan de haal gaan en suggesties gaan doen wat er met het overschot aan bejaarden dient te gebeuren, wil ik dat jullie eens nadenken hoe wij vanuit onze specifieke invalshoek het aantal bejaarden kunnen decimeren, dan wel de kosten van de vergrijzing kunnen terugbrengen. Ik zeg dat omdat bejaarden ook in partijpolitieke zin geen zoden meer aan de dijk zetten en we al onze positieve aandacht aan de kinderopvang moeten besteden, want daar vinden we onze huidige en onze toekomstige kiezers. We dienen een aantal zaken scherp voor ogen te houden en een prioriteit van onze partij dient te zijn en die moet ook worden uitgedragen - Henk-Pieter, ik wil dat je meteen na afloop van deze korte bijeenkomst niet alleen met met Pauw maar ook met De Wereld Draait Door" belt - een prioriteit is de bestrijding van de mobiliteit van bejaarden: geen vergoeding van rollators, geen vergoeding van looprekken, geen korting op bus, tram en trein. Als we de mobiliteit fors beperken, wordt ook de gang naar de stembus moeilijk en hoeven we helemaal geen rekening meer met hen te houden. In plaats van bejaarden in de watten te leggen dienen ze flink te worden aangepakt. Simon-Jan, ik wil dat jij nog eens met een stofkam door de speciaal op ouderen gerichte ziektekostenvergoedingen gaat en zorgt dat die verdwijnen. Heupoperaties bijvoorbeeld dienen niet  meer te worden vergoed. Mireille, jij helpt Simon-Jan daarbij, maar hevelt tegelijkertijd al het gevonden geld over naar de kinderopvang, want daar, ik zei het net al, ligt de toekomst. Bovendien denk ik er niet over volgend jaar een hogere eigen bijdrage te betalen voor de opvang van Kevin en Sean."