22.10.18

Melk

Het nuttigen van een glas melk schijnt plotseling een uiting van racisme. In ieder geval is dat de mening van PETA (People for Ethical Treatment  of Animals), een in maart 1980 door Ingrid Newkirk opgerichte  organisatie. Bij mij rinkelde een belletje. Had ik ooit die dame al niet eens op dit blog genoemd?  Jawel! Op 15 mei  2014. Compleet  met foto.
De Amerikaanse Ingrid Newkirk op de Nederlandse kieslijst voor de Europese verkiezingen.
Gister kreeg ik de kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen, lijst 16 is de partij 'Jezus Leeft' aangevoerd door de heren Joop en Andreas van Ooijen uit Giessenburg, naastenliefde, ik heb het even opgezocht, schijnt de basis van de partij, maar geheel in tegenstelling daarmee moeten we stoppen met geld gooien in de (Zuid) Europese bodemloze put. Er staan twee mensen met de naam Jongerius kandidaat: Agnes staat op nummer twee bij de P.v.d.A. en  Niels op nummer vijf bij de SP. Wat iemand buiten de EU op de lijst doet is mij een raadsel, maar de in de Verenigde Staten wonende Ingrid Newkirk (president van People for the Ethical Treatment of Animals) staat op plaats 26 bij de Partij voor de Dieren en Arnold Reinten in Moskou op de eerste plaats bij de Anti EU(ro) Partij. Arnold moet zich ook thuisvoelen bij 'Jezus Leeft', want een speerpunt van de Giessenburgse Van Ooyens is dat we op moeten houden met het pesten van Russen. Dan is er lijst 10: IQ, de Rechten-Plichten-Partij met slechts één kandidaat: Gunther Niessen uit Delft. Punt uit zijn parijprogramma: 'Multinationals en multi-miljardairs verkopen via dure supermarktketens een groot aantal producten die schadelijke stoffen bevatten. Hier moet tegen worden opgetreden.' Dan zijn er veel zogenaamde lijstduwers, ik noem er een aantal Vincent Bijlo bij Groenlinks en Jan Siebelink, Maarten Biesheuvel, Adri van der Heijden, Mensje van der Steen, Paul Cliteur en Redmond O'Hanlon bij de Partij voor de Dieren. O ja, voor ik het vergeet het CDA gebruikt twee oud-commissarissen der koningin als lijstduwer: Karla Peijs en Hanja May-Weggen. Ik heb bij het begrip lijstduwer altijd iets van 'verdomme, de motor doet het niet meer, ga jij achter het stuur, dan duw ik de auto wel even op de vluchtstrook'. De meest wonderlijke combinatie van voor- en achternaam is Sammy van Tuyll van Serooskerken, nummer één van de Liberaal Democratische Partij, jammer genoeg staat Mohammed Cohen weer op geen enkele lijst. Nummer vijf bij Groenlinks heeft zonder twijfel de fraaiste achternaam: De Araujo Cerqueira de Brito. Rest '50 Plus' aangevoerd door Toine Manders, die we al eens tegenkwamen bij de Libertarische Partij en nog eerder bij de VVD, maar aangezien Jan Nagel - u weet wel, die even vaak van partij wisselt  als een ander van onderbroek - 50Plus leidt verbaast mij dat niet, oud-Vara-directeur Maurice Koopman staat op nummer 10 en Wibo van de Linde  (achtereenvolgens NTS, Avro, Tros, Avro, Endemol, Postcodeloterij en  tegenwoordig manager van de zeehondencrèche in Pieterburen) op nummer 16.