7.1.22

FAKSINAZI 2

Ik heb intussen meer nieuws over de faksinazi, fan mèn goeie vriendin, die auk weduwfrou is, Ada Schuttters geboren Putje, diet toen ze klein was, hier in  't dorp gepes wer door jan en alleman omdat se de p van dur achternaam veranderden in een k, ik heb daar nooit an meegedaan, maar goed Ada, diet konneksies heb met ene  Bodet van Forum, heb mèn verteld,  dat de koters geboren uit de faksinazies mismaakt gebore worre, se hebbe in de regel  geen foete, Ada sei se hebbe geen poot om op te staan, en daar hore we Rutte nooit over, nee, die heb 't alleen maar  over elan, wat dat auk sein mag, misschien is suks wel boterhammenpasta net as Nutella, daar hou ik helemaal niet van, pindakaas, daar kenne se mèn foor wakker make, maar dan moet 't wel goeie weze, niet diet waar de slaolie bovenin drèf en je een uur nodig  heb om de saak door elkaar te klutse om de pindakaas te kenne ete en dat bij elke boterham diet je wil eten, dat opnieuw moet doen, daar hou ik niet van, maar goed Ada heb mèn verteld dat je na soon faksinazi zwanger wor fan 'n ongelukkig kind, ik heb mèn klèndochter nog 's gewaarschuwd.

Wed. Claudia Nübstengel-van Slungel