5.10.22

WEG

Hoe hij precies heette weet niet meer. Was het Sneukernuik of Nuikersneuk? Ik weet het niet meer en dat is  jammer, want hij heeft nog steeds twee cd's van mij. Hij woonde in de buurt van Loosdrecht. Maar sedert het verdwijnen van het telefoonboek is het lastig zoeken. Sneukernuik? Nuikersneuk? Behalve het telefoonboek verdween er veel meer. Het postkantoor en de bank die plotseling uit het dorp verdween, nota bene een coöperatieve bank waarvan ik verwachtte dat ik  inspraak had. Maar nee, ik moet nu eens per uur met openbaar vervoer  naar een verderop gelegen oord. De televisie, zoals ik hem  graag zag met Brandpunt, Achter het  Nieuws en Hier  en Nu is ook foetsie. Twee kraaiende dames, die van hun gezond niet weten, laten zes personen belangrijk en onbelangrijk nieuws in een vooral hapbare mix doornemen, van een gedegen reportage is geen sprake meer. Waar  zijn de opvolgers van Pier Tania, Herman Wigbold en Ben Elkerbout? Net als  Sneukernuik of Nuikersneuk in het niets opgelost.