20.11.08

Dubbel leidend koper

"Buddy's Habits" heb ik op een 78-toerenplaat van de, zo zei je dat toen, van de "Duts". De "Dutch Swing College Orchestra", want aldus staat het echt op het blauwe Philipslabel van 17063 H. Het moet een van de eerste grammofoonplaten zijn, die ik heb aangeschaft en veel gedraaid zijn, want ik heb grote moeite de bezetting op het etiket te lezen. De voornamen zijn weggelaten, maar die weet ik nog uit mijn hoofd: Peter Schilperoort, cornet; Dim Kesber, clarinet; Kees van Dorsser, trompet; Wim Kolstee, trombone; Joop Schrier, piano; Arie Ligthart, banjo; Koos Mak, tuba en Arie Merkt, drums. "Buddy's Habits" stond in 1992 op het repertoire van het Parijse damesorkest "Certain L'Aiment Chaud" (Some Like It Hot), hier aangevuld met trompettist Paul Strandberg, inmiddels de echtgenoot van cornettiste Kiki Desplat. Net als bij de "Duts", zoals het hoort ,twee leidende koperblazers.