Het benzineverbruik van deze Fiat S.76 uit 1911 moet astronomisch geweest zijn, want de viercylindermotor had een inhoud van 28 liter. In 1911 reed de 300PK-wagen met Pietro Bordino aan het stuur op het Brooklandscircuit in Engeland 200 kilometer per uur, in 1913 brak Albert Duray met 213km/u het wereldsnelheidsrecord. In een door Ed. Domus uitgegeven boek 'Tutte le Fiat' worden andere maxima gemeld, zo zou in 1912 in Oostende al 225km/u zijn gehaald en in april van datzelfde jaar in Long Island 290km/u. Maar over al deze snelheden is discussie mogelijk, omdat er klaarblijkelijk geen officiële tijdwaarnemers aanwezig waren.24.11.08
Fiat S.76
Het benzineverbruik van deze Fiat S.76 uit 1911 moet astronomisch geweest zijn, want de viercylindermotor had een inhoud van 28 liter. In 1911 reed de 300PK-wagen met Pietro Bordino aan het stuur op het Brooklandscircuit in Engeland 200 kilometer per uur, in 1913 brak Albert Duray met 213km/u het wereldsnelheidsrecord. In een door Ed. Domus uitgegeven boek 'Tutte le Fiat' worden andere maxima gemeld, zo zou in 1912 in Oostende al 225km/u zijn gehaald en in april van datzelfde jaar in Long Island 290km/u. Maar over al deze snelheden is discussie mogelijk, omdat er klaarblijkelijk geen officiële tijdwaarnemers aanwezig waren.