27.10.11

Dagboek 2

Ik moet het toch nog even over die hondendrollenzakjes hebben, die zijn er in soorten en maten, over de maten hoef ik het niet te hebben, want voor Van der Blaf zijn de kleinste zakjes groot genoeg, maar die zijn er in twee soorten: zilvergrijze, waar je een deel van uit moet scheuren, en donkergrijze, die lijken op kleine vuilniszakken, die laatste heb ik het liefst, al hebben ze het bezwaar dat ze soms inscheuren en dan zijn ze meteen onbruikbaar, want ik heb geen zin boodschappen te doen met Van der Blafs grote boodschap aan mijn vingers. "Ploem ploem jenka" is gelukkig uit mijn hoofd, het is een leuk liedje, maar je moet er niet te lang op om kauwen, dat gebeurt heel veel de laatste tijd, ik heb een wijsje in mijn hoofd en krijg het er niet meer uit, dan zet ik de radio maar aan om iets nieuws te horen, maar die liedjes van vandaag kan ik niet nazingen, dus dan kom ik weer terug bij "Ploem ploem jenka" en dergelijke en dat is vervelend, ik ben er al voor bij de dokter geweest, want je hoort tegenwoordig van zulke vreemde kwalen, getuit in je oren en zo, maar daar heb ik gelukkig geen last van, de dokter kon trouwens niks voor mij doen en zei dat ik in noodgevallen maar een koptelefoon op moest zetten met een ander liedje dan dat ik in mijn hoofd had, nou ik zie me al met zo'n ding op mijn hoofd, zoals je veel bij jongelui ziet, volgens mij vernielen die hun trommelvliezen want hun geboenkeboenk hoor ik zelfs, terwijl mijn gehoor natuurlijk achteruitgegaan is sinds ik Trea Dobbs voor de eerste keer hoorde, bovendien denk ik dat Van der Blaf het niet leuk vindt als zijn baasje met een koptelefoon de straat opgaat, dus dat doe ik maar niet.

Archibaldina Kweuternuik