27.9.12

Broek ophouden

Het is weer hoog tijd om een opmerking te maken over de Nederlandse Teloorwegen. Ik stapte vanmiddag in een trein in Bovenkarspel-Flora op weg naar Amsterdam-Centraal om vandaar mijn reis te vervolgen naar Naarden-Bussum, maar kort voor Amsterdam-Sloterdijk bivakeerde de trein langdurig voor een rood licht, waarna ik de medeling kreeg dat er wisselproblemen waren, zodat ik  meer dan zestien minuten te laat arriveerde op Centraal en mijn aansluiting miste,  de trein waarin ik vervolgens plaats nam naar Weesp bleek geen machinist te hebben, zodat ik ten einde raad maar de trein van 18.05 naar Amersfoort-Vathorst nam. Uiteindelijk arriveerde ik in plaats van om 17.59 om 18.40 in Naarden-Bussum. Dat was op de dag dat diezelfde Teloorwegen meedeelden dat ze een 48% aandeel in de HTM willen nemen. Ik, maar wie ben ik, zou eerst maar eens proberen de eigen broek op te houden.