6.12.12

Eigenzinnigheid

De heer Ozenfant was een doorgewinterde reiziger, Una is dat overduidelijk veel minder, treinen boezemen haar zo'n ontzag in dat ik haar er in moet dragen. Ze was mee naar Den Haag en mee naar Amsterdam en het bleek -  ook ter plekke -  een uiterst vermoeiende bezigheid omdat ze bij elke openstaande deur een winkel in wilde en van links naar rechts haar pad zocht en zodoende twee keer de normale afstand aflegde. Ze is een echte cairnterrier, eigengereid. Wat dat betreft komt haar karakter overeen met dat van de Panhard. Vorige week vrijdag besloot de motor te blijven lopen, terwijl ik de contactsleutel wel degelijk naar links gedraaid had. Hij sloeg pas af nadat ik de bobinekabel lostrok. Gistermiddag bracht ik de auto daarom ter reparatie naar Dalfsen, waarop de dame, want dat is het, tot twee keer besloot, nadat ik de sleutel omdraaide, gewillig af te slaan en voor te wenden alsof er niks aan de hand was.