11.12.12

Katten

Ik, al zeg ik het zelf, moet de straat nauwlettend in het oog houden, want de heer Ozenfant had een en ander behoorlijk laten versloffen. Katten, de meest verderfelijke diersoort ooit geschapen dan wel geƫvolueerd - het is maar of je al dan niet in iets hogers gelooft - paraderen en lieten ze het daar maar bij, want hun pislucht is zodra ik mijn neus buiten de deur steek gewoonweg niet te harden, alsof de straat hun toebehoort. Ik ben bezig aan dergelijk arrogant gedrag voorgoed een eind te maken en ik moet zeggen het lukt me tot nu toe heel aardig, er is evenwel een kat die klaarblijkelijk maar niet in de gaten wil krijgen dat het wangedrag afgelopen moet zijn. Het is een Siamees. Nu dacht ik dat zo'n beest al jaren geleden Thai diende te heten, maar nee, het heet Siamees, nu heb ik niets tegen buitenlanders, Russische blauwen, Perzische langharen of Amerikaanse bobtails, ze hoeven wat mij betreft niet met hun nationaliteit in de krant, maar dat ze op dienen te donderen zodra ik in beeld ben, mag duidelijk zijn. De net genoemde Siamees schijnt dat maar niet te willen begrijpen, waarschijnlijk is er bij de uitdeling van haar IQ iets goed mis gegaan, want ze blijft mijn beeld bezoedelen.
was getekend, 
Una