29.7.13

Gesprek in Duitsland 6


“Dat is een veel groter probleem en moet Europees worden aangepakt”,  dergelijke “Schweinerei” (hij gebruikte alweer het Duitse woord voor viezigheid) dient volledig te worden uitgebannen. Want wat is dat voor schrikbarende onzin, waarom  moet een fatsoenlijk man als ik geconfronteerd worden met een buitengewoon primitieve versieringskunst van volk waarvan het IQ niet hoger komt dan, ik noem maar wat , tachtig. Ooit een bonobo of een chimpansee gezien die zo krankzinning is om zich ter verfraaiing in zijn huid te laten prikken?” Ik opper heel voorzichtig dat het bij beide apensoorten vanwege de beharing ook weinig zin zou hebben. “Ze zouden zich kaal kunnen laten scheren, dat doen sommige kerels die hun hoofd hebben laten tatoeëren ook.” Aan de belendende terrastafeltjes wordt nu naar ons gekeken, want Čalba schreeuwt het bijna uit. Ik maak hem erop attent. “Dat kan me niks verdommen, één schreeuw van mij is minder irritant dan  het beeld van een getatoeëerde man of vrouw, want over dat soort wijven (hij zei "bitches") wil ik het ook nog hebben.” Ik overweeg me te excuseren naar het toilet te gaan  en niet maar aan het tafeltje terug te keren.