2.8.14

Buurman

Had net mijn buurman Homme-Anne-Pieter (want als je twee voornamen kunt combineren kun je dat ook met  drie, al is het een hele mondvol) Pelman, net terug van drie weken vacantie in Esonstad aan het Lauwersmeer, aan de telefoon, hij had mij 23 juli op de televisie op het viaduct in Vught zien staan toen ik mijn knuffels naar beneden wierp: "Je stond  naast iemand die een gorilla of een soortgelijke aap op zijn borst had laten tatoeëren en een vrouw die net een selfie maakte van zichzelf en de rouwstoet", zei hij, ik antwoordde dat dat klopte, want ik had de man nog gevraagd of het gorilla of een bonobo was en de vrouw had mij een Bavariapilsje aangeboden om het wachten op de rouwstoet te veraangenamen, dat ik had afgeslagen want ik moest nog helemaal terug naar Steenwijkerwold, zij, het was een echtpaar, kwamen uit  de Haagse wijk Duindorp en dat kon je horen; Homme-Anne-Pieter vertelde me dat ik, wanneer het aantal Nederlandse vliegrampslachtoffers werd bijgesteld, niet helemaal naar Vught hoefde te reizen, maar dat ik mijn knuffels ook naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum kon brengen, maar dat vind ik niet correct tegenover de "nieuwe" Nederlandse slachtoffers, want gelijke monikken gelijke kappen en dus blijf ik naar Vught rijden om mijn knuffels af te werpen, ik heb gister gelukkig nog tien knuffels met korting, omdat ik vertelde waar ik ze voor nodig had, in Emmeloord kunnen kopen.
Drs. Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold