22.11.15

Postzegels

Postzegels verzamel ik al jaren niet meer. Alhoewel, nog niet zo heel lang geleden kocht ik een mapje met zegels waarop oude auto's, maar toen ik ontdekte dat de wagens van rond 1900 nooit in het land van waaruit de postzegels stamden hadden rondgereden was de pret er gauw af. Enthousiast over wat ik in ons land op een brief moet plakken ben ik ook al niet, maar sinds gister weet ik dat dat  komt doordat de keus bij de post- en sigarettenbalie bij de firma Heijn miniem is, want er zijn best fraaie Nederlandse postzegels. Op de Bussumse Vlietlaan zit sinds kort een winkel waar alles wat op vaderlands postzegelgebied nieuw uitkomt te krijgen is en waar niet alleen de filatelist terecht kan, maar ook degeen die een brief wil frankeren zonder de achterzijde van de koning te belikken. De series met scheepsmodellen uit het Maritiem Museum Rotterdam en Flora en Fauna van het Naardermeer heb ik ogenblikkelijk aangeschaft en plak ik op komende correspondentie.