2.10.21

70

De vaderlandse televisie bestaat zeventig jaar  en dat zullen we weten. Jammer dat soms de inleidingen tot de fragmenten van lang geleden langer duren dan de fragmenten zelf, maar dat  schijnt nodig te zijn voor degenen die er  toen met bij waren, daardoor ontstaat er een vertekend beeld, want een fragment is nu eenmaal geen geheel. Ik heb zelf weinig bijgedragen. Ik ben nu eenmaal verslingerd aan radio: veel minder mensen nodig. Een presentator en een technicus zijn voldoende voor een uitzending. Jaren geleden maakte ik met  Peter van Halm tv-uitzendingen voor kinderen. Midweek en Boink-k-k. Welke  onderwerpen in welk programma zaten weet ik niet meer. In ieder geval zat in één programma om persiflage op Fred van der Vlugts "Wereld op Wielen" (waarvoor ik eens de tekst voor een test voor een Dodge uit 1914 schreef) een persiflage met een Dinky Toys op een autotest:  de waterdichtheid testten we door het speelgoed in een koffieautomaat te zetten. In de volgende uitzendingen werd het serieuzer, een mini Massey-Fergusontractor werd vergeleken met zijn grote voorbeeld en een boer werd gevraagd naar de prestaties, dat voorbeeld hielden we aan bij een taxi en met andere voertuigen. Andere onderwerpen kan ik me niet herinneren.