12.11.22

Namen 2

Noem je een voornaam dan  volgt vrijwel automatisch de achternaam, zeg je bijvoorbeeld Mark dan volgt Rutte, zeg je Flipje dan volgt Fruitbaasje van Tiel, je haalt het niet in je  hoofd om Mark Fruitbaasje van Tiel te zeggen, alhoewel ik kan me herinneren dat Van Thiel voorzitter was van de Tweede  Kamer. Die heette van voren Frans-Joseph  en dat brengt me op de Oostenrijkse keizer en daar wil ik het niet over hebben. Andere  voornamen voor  bekende mensen, dat is het doel waarnaar wij streven, maar nog net niet ons heilig ideaal. Uilkje Kaag, Halbe Baudet, Wandert Wilders, Lammert Hoekstra, Donald Putin, Jimmy Khameini, Heinz Netanyahu of van langer geleden Jarich Romme,  Hobbe von Dönitz en Friedemann-Sigismund Adenauer. Enfin, u begrijpt wat ik bedoel.

Drs.Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold