Kort na de Tweede Wereldoorlog schakelde het Deense Tekno van blik over op zamac (een legering met zink als voornaamste component), al bleven de kratjes en de grille van de Carlsbergbierwagen uit 1948 van blik.
In 1948 verscheen deze arrestantenwagen, in Greilsamer & Azéma's "Catalogue Mondial de Models Réduits Automobiles" uit 1967 staat hij met nummer 427 vermeld als "Ford, Fourgon de police". Maar het is geen Ford. De wieldoppen tonen een driehoek en dat was het merk van de in 1918 door "Thrige", "Anglo-Dane" en "Jan" opgerichte "Forenende Automobilfabriker" in Odense, een fabriek, die zich overigens ook met locomotiefbouw heeft beziggehouden.
Maar het maken van modellen van alleen maar Deense auto's had voor de export weinig zin, dus vinden we ook deze Mercury. Toch bleef Tekno voornamelijk voor de thuismarkt produceren, er verscheen bijvoorbeeld een hele serie bestelwagens met opschriften van Deense firma's.
In 1948 verscheen deze arrestantenwagen, in Greilsamer & Azéma's "Catalogue Mondial de Models Réduits Automobiles" uit 1967 staat hij met nummer 427 vermeld als "Ford, Fourgon de police". Maar het is geen Ford. De wieldoppen tonen een driehoek en dat was het merk van de in 1918 door "Thrige", "Anglo-Dane" en "Jan" opgerichte "Forenende Automobilfabriker" in Odense, een fabriek, die zich overigens ook met locomotiefbouw heeft beziggehouden.
Maar het maken van modellen van alleen maar Deense auto's had voor de export weinig zin, dus vinden we ook deze Mercury. Toch bleef Tekno voornamelijk voor de thuismarkt produceren, er verscheen bijvoorbeeld een hele serie bestelwagens met opschriften van Deense firma's.