6.1.08

Laverman

Ik heb krekt efkes naar ons buurvrouw geweest te nieuwjaarwensen en dat heeft mij puurslecht bekomen, want het mensje had te tillevisie aanstaan omdat Nynke Laverman er voor was. Nu weten jullie dat ik mijn tillevisie in het het washok geawweseerd heb en dat ik daar nog geen dag spijt van gehad heb. Maar bij ons buurvrouw staat het apperaat nog zeer pontificaal in de mooie kamer en buurvrouw mag o, zo graag uit de zorg naar Omrop Fryslan zien. Haar kommetaar was niet van de lucht, buurvrouw kon wel voorzitter van de Lavermanfenklub wezen, zo prachtig mooi vond ze het. Voor mij hoeft zulks niet. Ik meen Laverman, want och heden wat kan dat vrouwmens nuivere bekken trekken, het lijkt wel alsof ze op alle dagen rent. Ik heb mij de mond niet gehouden, want ons vader zei altijden: maak van je hart geen moordkuil, want anders krijgt men maar pijn in het lijf. Ik had het gevoel dat ons buurman het wat Laverman aangaat met mij eens was, maar die bange schijterd durfde niks te zeggen vanzelfs. Bij geval heb ik mij niet als een goede gast benomen, maar dat kan mij niets verrekken, dan moet buurvrouw de tillevsie maar uitzetten als Laverman er voor is, als ze mij uitnoogd.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meinderstma, Rotsterhaule.