10.1.08

Keffin

Woensdagtemiddag heb ik bezite gehad van mijn beppezegger Trynke met haar beide kinderen Harm en Jeroen, dat bracht een bult gezelligens, aan dat Harm over een jonkje uit zijn klasse begon, met de naam Keffin, diet hem verduit had dat Harm zijn overoma, ik dus, op het internet aan de schrep was en dat zij niet eens goed Hollands schrijven kon. Nou, toen waren de rapen gaar vanzelfs. Want Harm heeft Keffin voortendadelijks op de bek geturfd, want hij laat zich zulkzowat niet van zijn overbeppe zeggen. Ik had al eerder van Keffin gehoord, want het is een kleine misselijksma, die nevens Trynke ook nog veelstens te dik is. Obus city noemt Trynke zulks, al komt het mij niet voor het verstand wat groute met de stad te maken heeft, of het moet op het vet eten van de Mekdonalds slaan. De ouden van Keffin zijn nu met haar kinderen aan het Sonjabakkeren, dat zal een soort van dieet wezen. Onze Harm moest nablijven en Trynke is nog gebeld door de moeder van Keffin, dat ze naar de politie zou als Harm nog eens zulke rare maneuvels uithalen zou. Onze Trynke heeft tijge goed van zich afgebeten en dekers goed duidelijk gemaakt dat Harm zich zulks niet over zijn overbeppe hoeft zeggen te laten. En zo is het maar krekt. Ik schrijf zoals het mij voor het zin komt en daar heeft zo'n kleine overkomeling niets mee te maken.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule