3.4.08

De Haag

Maandag laatstgeleden zei ons oudste zoon: "Ik moet woensdag op De Haag aan, heeft moeder geen nocht om mee te gaan, dan heeft zij nog wat verdivedatie." Dus wij gister al vroeg afgezet naar de residentie, waar hij een vergadering met zijn werk had. Het was tijge druk onderwegs en dat er niet meer gebeld wordt in de wagen is een allerovergrijselijkste leugen, want ik zag heeltijden weer mensen met de hand aan het oor en ik ken mij niet indenken dat ze allemaal oorsuizingen hadden of met de kleine vinger oorvet aan het wegpulken waren. Ons zoon heeft mij dichtbij het Centraal Station afgezet en ik ben toen de stad ingeknoffeld, want harrekrastus wat liggen de straten er mal bij en met moet oppassen dat men niet onder de fiets komt. Die overkomelingen veranderen zich nergens om. Maar ik heb ze goed afgesnuiterd, wat denken ze wel, een oud mensje aan te rijden? Ik kan er nog lelijk over worden. Verders heb ik mij vernuiverd dat er zo'n protte mensen op een dag door de week niet aan het werk waren, want och heden, wat waren er een bult bij de dijk. Ik was blij dat we weer op huis aangingen.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule.