24.3.11

Het clubblad

Wat ik natuurlijk nooit meer moet doen is in hobbyblaadjes schrijven, ik bedoel de blaadjes van gelijkgestemde verzamelaars van om het even wat, want daar kom je eindredacteuren tegen met namen als Van Tuitingen, Boezerijn of Eyckelenburg, die niet alleen in mijn artikeltjes knoeien, maar zelfs zonder overleg besluiten die niet te plaatsen, kortom klerkjes die hun levenlang nog geen pen op papier konden krijgen en zich nu wentelen in machtswellust. Het afgelopen jaar was ik weer eens dom, want ik ben hardleers, en ik was enthousiast begonnen aan een column in een blad over oudere automobielen en ja hoor binnen een half jaar liep ik opnieuw tegen een Boezerijn, maar het kan ook een Eyckelenburg geweest zijn, aan: hij liet de kop van mijn column weg, plaatste hem niet of vulde hem zonder overleg aan. Niet meer doen, nooit meer doen dus, ondanks het verzoek in het jongst verschenen clubblad om kopij in te sturen.