2.11.11

Dagboek 7

Je hebt honden, zei mijn moeder en brutale honden, nou een ding is zeker die Tuitjen behoort tot het laatste soort en ik begrijp niet dat zo'n man hier een plaats krijgt want ik zie mijn Van der Blaf nog niet met een rode ballon aan zijn gat lopen, wat verbeeldt die man zich wel en dan ook nog in het gevlei proberen te komen bij de gemeente en via Van der Blaf van mij geld aftroggelen, ik hoop dat ze ze hem arresteren wegens oplichting of iets dergelijks, volgens mij heeft die Tuitjen nog nooit een hond gehad, het eerste wat een hond doet is zijn zak er afbijten, in ieder geval doet Van der Blaf dat, want die gaat daar voor aap de straat op, hij is niet gek. Ik heb op mijn leeftijd al heel veel meegemaakt maar nog nooit zoiets, vroeger had je dat nooit toen werden zulke dwazen meteen achter slot en grendel gezet op water en brood, al zijn bedorven hondebrokken van vijf jaar oud in Tuitjens geval meer op hun plaats. Ik ben heel erg boos en heb vanmorgen bij het afstoffen en stofzuigen dan ook niet gezongen en ben vanmiddag een heel eind met Van der Blaf gaan wandelen en bijna had ik zijn drolletje uit pure ballorigheid niet opgeruimd, maar ja ik ben per slot van rekening een nette vrouw.

Archibaldina Kweuternuik