24.7.12

Polka Dogs

Hank Snow, Oscar Peterson, Buffy Sainte-Marie, Leonard Cohen, Kate & Anna McGarrigle, Bob Nolan, The Guess Who, The Band, Neil Young, Joni Mitchell, Paul Anka, Bruce Cockburn, Amos Garrett, Glenn Gould, Gordon Lightfoot, Zal Yanovsky, zomaar en paar namen van musici die me te binnenschieten en die iets gemeen hebben: het zijn allemaal Canadezen. Ik weet dat de lijst bij lange na niet volledig is, maar ik had het ook over te binnenschieten, want ik heb niets opgezocht. Ik bedacht mijn lijstje, nadat ik gister de Shuffle Demons op dit blog had gezet.  Aan welk ander Canadees bandje bewaar ik plezierige herinneringen?  Natuurlijk! De Polka Dogs! Zelden zo'n energiek musicerend gezelschap gezien en gehoord. John Millard (foto) was de componist/tekstdichter en zanger/banjospeler van het stel, verder waren er Tiina Kiik, accordeon; Tom Walsh, trombone; Colin Couch, tuba en Ambrose Pottie, drums. Ik ontving ze midden in de nacht in  het VPRO-radioprogramma "After Hours", begin jaren negentig. Dit is "Thirty Reasons" van de Polka Dogs-CD "The Entertainers" opgenomen in 1990.