25.12.13

Post

Gister naar een lokale Albert Heijn om postzegels aan te schaffen. Decemberzegels waren er niet meer en postzegels voor Europa en verder afgelegen streken bleken ook niet leverbaar. Het pseudopostkantoor was uitverkocht. Ik  kreeg keuze uit "milieuzegels" getekend door een ontwerper die zich dood moet schamen en WA-zegels, die ik door de associatie met de W.A. (Weerbaarheidsafdeling van de N.S.B.) weiger op een brief te plakken. Ik koos de de "milieuzegels" met teksten als: "Groene post een goed bericht" en "Snel vooruit, elektrisch vervoer". Voor het buitenland moest ik dan maar een aantal binnenlandse zegels op de envelop plakken vertelde de dienstdoende dame. Ik liep een kwartiertje verder naar een winkel, waar ik mijn penselen haal, en verdraaid daar waren december- en buitenlandzegels wel leverbaar. Ik vroeg hoe dat kon. Simpel: A.H. had te weinig postzegels ingekocht. Dat krijg je als de overheid de PTT versjachert aan amateurs!