9.10.16

Teloor, teloor, teloor, error

Nu de afkorting SNCF in het vorige item toch gevallen is meteen maar even een klein stukje over het verschil tussen de Franse maatschappij en de vaderlandse Teloorwegen. Vrijdagavond j.l. probeer ik tot drie keer toe treinkaartjes naar Lille via de website van NS te bestellen, tot drie keer toe krijg ik de mededeling "error". Dat betekent alles opnieuw invullen. Ik besluit maar eens met Utrecht te bellen. Een mevrouw meldt zich en gaat haar computer opstarten, dat duurt eventjes, maar goed, ik heb de tijd, ik ben gepensioneerd. Ik vertel mijn verhaal, mevrouw luistert slecht want ze zegt dat mijn bank problemen  heeft met de betaling van mijn kaartjes. "Nee, nee, zover was ik nog helemaal niet, ik was alleen nog maar aan het bestellen." "Met welke browser doet u dat?" "Met Firefox." "Nee, u moet Google Chrome installeren, maar u kunt bij mij ook telefonisch kaartjes bestellen, alleen is dat wel duurder." "Nou, nee. Laat u maar, hartelijk dank." Ik ga naar de website van de SNCF (n.b. ook met een  Nederlandse versie) en binnen zeven minuten heb ik de kaartjes heen en terug naar Lille, geprint en wel!