3.10.16

Wonderschoon

Oscar-Kenneth Kleinbrötchen: "Bij onstentenis van de Schoonheidscommissieleden Alida Bombardeitje-Fluym en Clovis Bakkeleier, zoals genoegzaam bekend mag worden verondersteld op een studietrip naar Dubai onder leiding van wethouder Krelis Sargnagel, zit ik deze vergadering  voor en ik heet, behalve commissielid Hylke In 't Laadje, brigadier van politie Pieter-Jan Knekelvelt van harte welkom."
Hylke In 't Laadje: "Zou ik vragen mogen waarom wij niet allegaar naar Dubai reizen mogen?"
Oscar-Kenneth Kleinbrötchen: "Ik zal daar bij het college van Burgemeester en Wethouders navraag naar doen, maar ik wil nu graag eerst het woord geven aan brigadier  Knekelvelt."
Peter-Jan Knekelvelt: "Hartelijk dank voorzitter. Ik wil u graag deze hartverwarmende foto laten zien waaruit duidelijk blijkt dat het  menens is met het streven naar meer en grotere schoonheid in de gemeente Goyse Meren. Rechts op de foto zit u een brandend rood licht dat gelukkig niet langer wordt gezien als een waarschuwing bij een spoorwegovergang, maar als een versiering, bij wijze van spreken net  als een kaarsje in een kerstboom. De foto werd hedenochtend rondom kwart voor negen gemaakt door agent Wammes van Gieterveen, terwijl, en dat is heel bijzonder, net een hard stukje uit zijn  neus werd verwijderd door collega agent Ulbo Hannema. We zien ook  dat op de rechterbaan een wielrijder zich op weg begeeft omdat hij, zoals ik daar net reeds opmerkte, het rode licht geheel terecht beschouwt als kerstboomverlichting en we zien tevens dat een tweetal wielrijders om de volledige weg te benutten de linker weghelft gebruikt. Het gaat, zoals u ziet, voortreffelijk met de goyse schoonheid, zou ik willen opmerken."
Oscar-Kenneth Kleinbrötchen: "Brigadier Knekelvelt hartelijk dank voor de foto en voor uw uitleg, wij mogen ons inderdaad gelukkig prijzen dat  wij in een gemeente wonen waar de burgerij schoonheid zo hoog in het vaan heeft."