30.6.17

DHL

Niet zo heel erg lang geleden (deze openingszin om te vermijden  dat u  denkt "opa vertelt") verscheen er dagelijks één vervuilend bestelautootje met pakketjes in  de straat, tegenwoordig komen er minimaal vijf, waarvan de chauffeurs per colli uiterst schamel  worden beloond. Ik meen me te herinneren dat de PTT onder de briljante leiding van Wim Kok in de verkoop werd gedaan, de PTT werd opgesplitst en een deel werd verkwanseld aan een Australische firma,  e.e.a. onder het mom dat door de toe te nemen concurrentie het voor de klant goedkoper en vooral beter zou worden. U en ik geloofden dat, want zo  waren we opgevoed: de overheid heeft immers het beste met je voor, maar inmiddels nam het grote belazeren een aanvang, want niet  alleen post,  telefoon en telegraaf werden in de verkoop gedaan gas, elctriciteit en water volgden.  Eén van de bestelbedrijfjes die van de open markt gebruikt  maakt is DHL, een firma die onfatsoen buitengewoon hoog in het  vaan heeft door zijn klanten ongevraagd te tutoyeren, zo trof ik gisterochtend een missive in mijn brievenbus met de mededeling: WE HEBBEN JE GEMIST". Heb ik met de directie van DHL in de zandbak gespeeld, ben ik met hen op schoolreisje in Appelscha geweest, ik  kan het me  niet herinneren en het is natuurlijk ook niet zo, het behoort tot de onbeschofterij van minkukels die menen dat  alles tegenover de klant geoorloofd is.