5.7.17

Renault 14

Van het kitje waaruit ik de Renault 40CV-recordwagen (gister op dit blog) decennia geleden bouwde herinner ik me de bouwbeschrijving niet meer en ik weet ook niet meer waarom ik de auto lichtgroen schilderde, de motorkap glanzend en de rest van de carrosserie wat doffer omdat die met een soort doek bespannen was om de wagen zo licht mogelijk te maken. Kort daarop kreeg ik een zwart/witfoto van de wagen in kwestie  in handen, de motorkap oogt aluminium en de rest is duidelijk donker, inmiddels  verscheen er een kant-en-klaarmodel, heel correct lijkt het: zelfs met de witte zijvlakken van de banden, alleen ontbreken de koplampen en die waren destijds voor een 24-uursrecordpoging echt nodig. Op Youtube vond ik de echte auto (of is het een copie?) en die is? Blauw! Dat de recordwagen is afgeleid van onderstaande, statige karos wordt vaak vergeten.