17.7.17

Renault 25

De 4 bleef tot  juli 1961 in productie. De namen van de diverse types wijzigden regelmatig, zo werd de "Luxe" "Affaires" en ging  de "Grand Luxe" "Sport" heten. In de winter van 1952/'53 verscheen een van alle extra's ontdane 4 als "Service", zelfs de zes sierstrips voorop waren verdwenen, die zes werden trouwens inn 1954 gereduceerd tot drie, waardoor we weten dat bovenstaande 4-cabriolet van na dat jaar dateert. Een fabriekscabriolet zat in het leveringspakket sinds 1949 en natuurlijk waren er speciale carrosseriefirma's die de 4-sedan van het dak ontdeden en er een cabriolet van maakten. 
 
Er werd door de fabriek flink aan de weg getimmerd, maar ook particulieren zorgden voor het nodige lawijt: in 1950 reden de heren Louis Pons en Jean Lecat succesvol onder nummer 48 de 24 Uur van Le mans en eindigden op de vijfentwintigste plaats. 
 
In 1953 reed een van een speciale door de carrosseriefabriek Antem gebouwde V.P. (Vernet & Pairard) met Renault-4-mechaniek de 24 Uur van Le Mans zonder succes, maar inmiddels had  dezelfde wagen wel acht  internationale records gebroken op Montlhéry. De fabriek zelf bewees de deugdelijkheid van zijn producten trouwens liever met lange afstandsritten.