16.1.20

Aan de rollator


Natuurlijk wil ik niet achter een rollator, maar de fysiotherapeut houdt vol: “Loop nu maar eens tot achter in de gang.” Ik zet me wat mismoedig achter het ding in beweging. “Doe het nou eens zonder.” Ik ga opnieuw op weg. “En?” vraagt hij bij terugkeer, ‘wat ging het makkelijkst?” “Met de rollator”, moet ik eerlijk toegeven. “Dan krijg je van mij één te leen!”
Het voorgaande speelde zich een maand geleden af. Inmiddels heb ik een eigen rollator en is als ik buiten loop de eerste schaamte voorbij. Plotseling hoor ik bij een groep die me eigenlijk vreemd was, niet alleen wordt er geremd wanneer ik de straat wil oversteken, maar ga ik op andere rollators letten, niet op de gebruikers maar op de apparaten zelf, ik ben nog niet zover, dat ik, zoals bij auto’s, de merken uit elkaar kan houden, maar het is een eerste aanzet. Ik vraag me ook af wie de eerste modelletjes uit gaat brengen.