22.1.20

Lumsum & Wladzakker 3

Ibbeltje Burgenuis durfde niet rechtstreeks bij de jongens uit haar klas naar het vermeende succes van "De Kruissteek" te informeren, alhoewel ze heel goed wist dat een paar  ervan regelmatig de naaigereiwinkel frequenteerden, nee, ze vroeg haar hartsvriendin Simmetje Kruiswissel wat er zo aantrekkelijk was. Simmetje haalde haar schouders op: "Ik weet het niet  maar volgens mijn broer heeft het iets met  lijm te  maken". "Met Gim-Gom? Met Gluton? Wat kan je daar nou mee? Plakken  ze daar hun voetbalplaatjes mee in een schoolschrift?" "Nee, het is geen Gluton en ze plakken er ook niet mee, heb ik begrepen", zei Simmetje. "Dat begrijp ik dan weer niet", zei Ibbeltje, "volgens mee kun je met lijm alleen maar plakken!" "Ze schijnen  er aan te ruiken, de bekende dichter Tolbert Zwaanstengel zegt dat het ruiken aan lijm de geest verruimt. Zwaanstengel heeft het over high worden door lijmsnuiven. Maar ik zal het mijn broer nog eens vragen". Met de boodschap dat de drukte bij "De Kruissteek" het gevolg was van een  missive van de poëet Tolbert Zwaanstengel dat er aan lijm gesnoven moest worden kwam Ibbeltje bij haar vader.