Een Bugatti Type 46 zoals die door de fabriek werd afgeleverd. Zonder carrosserie, want die kon de klant er - met een model naar keuze - er elders op laten zetten. Wie de foto wat beter bekijkt ziet Ettore Bugatti in licht pak op de eerste rij en ontdekt ook dat de meeste van de aanwezige heren een pochette in het borstzakje van hun colbertje dragen, een verschijnsel waarvan ik de nadagen nog heb mogen meemaken. Het Type 46, ook wel "Petite Royale" genoemd, omdat het een kleinere versie was, van de aan koninklijke huizen onslijtbare, Type 41, verscheen in de herfst van 1929, had een acht-in-lijnmotor met een inhoud van 5,3 liter en was twee jaar in productie. Het Type 46 S had bovendien een compressor.
De carrosserie kon de - behoorlijk in bonuszijnde - klant elders laten vervaardigen, er waren genoeg beroemde huizen, zowel in Frankrijk zelf, als in Duitsland, Engeland, die er volgaarne iets bijzonders fraais opbouwden. In Nederland zette het carrosseriebedrijf Veth & Zoon in Arnhem er in 1930 deze faux cabriolet op.