21.11.20

NASHVILLE

 

Wanneer ik met het radioprogramma "Nashville" begonnen ben, weet ik niet meer, het zal ergens begin jaren zeventig geweest zijn, maar ik weet verduveld goed wie mijn eerste gast was: Clarence White (1944-1973), op dat moment ex-Byrd, veel gevraagd sessiemuzikant en in Europa op tournee met zijn broers Roland en Eric en Al Munde. Herb Pedersen moet er ook bijgeweest zijn, maar die was in Zweden afgehaakt. Guitarist Clarence had samen met banjospeler Bill Keith (1939-2015) deel uitgemaakt van Muleskinner en diezelfde Keith (samen met guitarist Jim Rooney en mandolinespeler J.B. Morrison) kon ik strikken voor een interview en optreden in de studio. Dit is een foto van de vrolijke bijeenkomst, v.l.n.r. Jim Rooney (een van de allereersten die "Americana" op de kaart zette), ik, J.B. Morrison en de vernieuwende banjoïst  Bill Keith. De grammofoonplaat die ik vast houd staat nog altijd in de kast met de handtekeningen van de  heren achterop, Keith, die ik later nog een paar maal ontmoette, schreef "Wim, many thanks, enjoyed the show".