17.1.23

Vakantiewerk

 

Foto, waarschijnlijk gemaakt door een straatfotograaf - verdwenen beroep - in Den Haag, tijdens de lunchpauze van de werknemers van de decoratieafdeling van V&D. Het zal in 1957 geweest zijn. De meesten op de foto zijn vakantiewerkers, maar Henk van der Plas, zittend rechts was door het warenhuis vast aangesteld. De namen weet ik, omdat ze achter op de foto staan nog, alhoewel dat  voor Piet van den Heuvel (1935-2004) , uiterst links niet nodig is. Ik heb hem na mijn vakantiewerk nog een paar  maal gesproken en wie in Den Haag goed oplet ziet hier en daar zijn schuilnaam NAPAKU op een muur staan. Wat er van Cokki Koster, P. Seegers en Gerard Hartog geworden is weet ik niet, zij  zaten destijds op de kunstacademie, ik zat op de kweekschool voor onderwijzers aan de Koningin Emmakade.