23.9.24

Muilworp

 


 Hallo Lieden, Goeden Dag,

Mijn Nederlandisch  is nog  niet zo zeer goed, want ik woon pas een week in Nederland. Ik kom uit Freiburg im Breisgau, dat  laatste zet ik er maar even bij, want wellicht is er evenfals een Freiburg in  Saksen  en  daar kan je ook als muilworp  maar beter niet vandaan komen, in ieder geval als je niet bij de Alternativen wilt horen of bij  een vrouw met  de merkwaardige  voornaam Sahra,  haar broeder heet waarschijnlijk Heinrihc. Ik verzoek ook de Nederlandische politiek te verstaan, maar dat is zwarig. Je hebt vrouw Faber, een kleurloos kreatuur,  maar hoe kleurlozer hoe luider, zei mijn overgrootvader immer en hij kon het weten want hij was  Generalsekretär van de Erste Über- und Unerirdische Maulwurfverein in Freiburg im Breisgau. En  dan heb je ook vrouw Kerrolain die zich vooral inzet voor de Nederlandische zwijnen en hun  hoeders, terwijl ze beter op haar eigen  figuur zou kunnen  achten. Ik houd jullie, als immigrant, op   de hoogte van mijn vorderingen. Pauli